niedziela, 22 grudnia 2013

Slowfoodowe bajanie, czyli smaki moich Świąt Bożego Narodzenia i mojej Wigilii

Zbliża się okres świąteczny. Po rozmowach z wieloma znajomymi wyłania się obraz polskiej rodziny, która wszystkie zasoby ludzkie wykorzystuje do przygotowania Świąt. Zangażowani są wszyscy, bez względu na to, czy chcą, czy nie. W takiej sytuacji znajduje potwierdzenie powiedzenie: "Z niewolnika nie ma dobrego pracownika".
Im bardziej naciskamy, tym większy jest opór.

Nikt nie naciska, robię to z przyjemności. Kiedyś było inaczej.
Prawie wszystkie zakupy już zrobione i dzisiaj rozpoczęłam konkretne działania kulinarne.
Najpierw zakupy wędliny i kiełbasy na świąteczny stół.
Wczoraj upiekłam boczek



Udał się wyśmienicie, przy użyciu termometru sprawdzałam termperaturę wewnętrzną mięsa i przy 85 stopniach dla mięsa wieprzowego powinien być już upieczony. I był. 
Szybko znika, to znak, że wszystko z nim w porządku 


Na co dzień faszerujemy się wędlinami z polepszaczami wszelakimi, z okazji święta wędliny i kiełbasy kupiłam w 


który miał swoje stoisko na
Eco-Gali 


Szyneczka, polędwiczka i dwa rodzaje kiełbas, wszystkie wyroby ekologiczne, po mnie w kolejce ustawiło się kilka osób. Pani stojąca za mną w rozmowie potwierdziła, że ludzie coraz większą uwagę przywiązują do zdrowej żywności. Nie ilość, ale jakość się liczy.







Najcięższym zadaniem kulinarnym przed Świętami jest dla mnie przygotowanie uszek. W tym roku do uszek dołączyłam pierogi z kapustą i grzybami.
Już od kilku lat te potrawy robię wcześniej, żeby nie zacharowywać się w ostatni dzień.


Bardzo żmudna czynność drobnego krojenia ugotowanych suszonych grzybów. UWAGAł Grzyby trzeba dobrze wypłukać przed gotowaniem. zapomniałam o tym i piasek chrzęścił w zębach. 


Grzyby odciekają na sitku. 

Ugotowana i drobno posiekana kapusta na farsz do pierogów 


Gotowy farsz do uszek 

Gotowy farsz do pierogów 


Czekają na gotowanie 




Jest ich coraz więcej 


Napełniamy pierogi farszem 



Żmudne lepienie uszek, ale jaki efekt :) 







UWAGA:

Wykorzystanie materiałów ze źródeł zewnętrznych.



Wszystkie materiały zamieszczone w tym poście pochodzące z innych źródeł, niż źródła autora, mają podane linki do stron źródłowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz